جایگاه تبلیغات و امکانات در گردشگري

دانلود پایان نامه

نقش منابع طبیعی در جذب گردشگران

جایگاه تبلیغات و امکانات در گردشگري

گردشگري يک صنعت خدماتي است که شامل تعدادي از ترکيبات مادي و غير مادي مي­باشد. عناصر مادي شامل سيستم­هاي حمل و نقل (هوايي، راه آهن، جاده­ها، آبي و امروز فضايي)، پذيرايي (مسکن، غذا، تورها) و خدمات مربوط به آن نظير خدمات بانکي، بيمه و خدمات بهداشتي و ايمني     مي­شود، عناصر غير مادي شامل استراحت، آرامش، فرهنگ، فرار، ماجراجويي و تجربيات جديد و متفاوت مي­باشد و علاوه بر این، تبليغات مناسب و با اين اعتقاد که تبليغات هزينه­بر نبوده، بلكه نوعي سرمايه گذاري بنيادي و اصولي براي پيشبرد اهداف سازماني و ملي است كه در صورت اجراي صحيح و اصولي مي­تواند دست­ آوردهاي ارزشمندي را به همراه داشته باشد، لذا توسعه صنعت جهانگردي و تبليغات در فرآيندي مشخص، پيوند تنگاتنگي با يكديگر دارند، زيرا صنعت جهانگردي در فرايند توسعه، بخشي از ساختار توليد اقتصادي است كه مي­تواند در كشورها، در گسترش توليد، درآمد و ايجاد اشتغال نقش مهم و اساسي داشته باشد. در واقع داشتن امکانات گردشگري مناسب همچون شبکه ارتباطي، مراکز اقامتي، مکان­های رفاهی و تفریحی در کنار مناطق طبیعی، فروشگاه­ها و غذاسراها، خدمات گردشگري، مؤسسات و آژانس­هاي گردشگري و در کنار اين امکانات، تلاش­هاي تبليغاتي، به طور يقين در رشد و توسعه صنعت گردشگري و جذب گردشگران اين شهرستان مؤثر واقع خواهد شد. وجود طبيعت زيبا و کوهستاني با انبوهي از درختان بلوط، چشمه­ها، پوشش گیاهی و چشم­اندازهای منحصر به فرد و با مردمي شجاع، خون­گرم، مهمان­نواز و از نژاد آريايي در منطقه زاگرس هر ساله پذيراي هزاران گردشگر و علاقمند به اين طبيعت کم نظيرکشور ما نمي­باشند. براي بسياري از مشتاقان طبيعت باعث شگفتي است كه هنوز برخي جاهاي آن بكر و دست­نخورده مانده و برخي ديگر مورد توجه دوستداران طبيعت قرار گرفته، به همين دليل اين سرزمين، عروس زاگرس نام گرفته است.

 

 

دانلود پایان نامه