چراهای جالب

درد یک مریضی نیس بلکه تنها زبون بدن واسه نشون دادن شروع یک مریضی یا یک وضعیت پزشکی حساب می شه.

سوای این که واسه کاهش درد، داروهای خونه مختلفی در دسترس ه و تجویز می شه، اما باعث ایی واسه شروع انواع درد شناخته شدن که بهتر ه به جای تجویز خونه، از اونا خودداری شه. اینجا 6 باعث و ماشه اصلی شروع درد بیشتر معرفی شده ه:

بدبینی: این حالت روانی علاوه بر این که باعث استرس می شه، درد رو هم به همراه داره. هیجانات و درد در یک ناحیه مشخص و برابر در مغز حس می شه. به گفته محققان دانشگاه سان فرانسیسکو وقتی بدبین می شیم بجای تمرکز بر راه حل مشکل بوجود اومده بر نگرانی ا متمرکز می شیم. وقتی در این حالت قرار می گیرین 10 دقیقه به خود زمان بدین و به خود بگید که اون مشکل رو حل می کنین.

محل کار: یکی از مضرترین و حتی کشنده ترین عوامل محیطی کار کردن با کامپیوتر به مدت طولانی ه. خیلی از آدما از مشکلات نشستن دراز مدت و کار با کامپیوتر آگاه نیستن. علاوه بر استراحت و انجام حرکات کششی بعد از هر ساعت کار با کامپیوتر، موقعیت قرار گرفتن کامپیوتر و بدن شما از اهمیت بالا العاده ای بهره مند ه. نبود رعایت نکات مربوطه باعث ایجاد درد در دستان و شونِه ای شما میشه.

خشونت و عصبانیت: پرهیز از برونریزی خشم باعث ایجاد انواع دردهای طولانی به ویژه در ناحیه کمر می شه. محققان با انجام تحقیقات روی افرادی که دچار کمردرد شده بودن دریافتند که نگه داشتن خشم و عصبانیت داخلی باعث ایجاد نا آرومی در عضلات بدن به ویژه عضلات کمر میشه. بهترین روش واسه آزادی از این درد، صحبت کردن با بقیه و یا نوشتن مواردی ه که باعث خشم شدن. از نشونه ای خشم و عصبانیت داخلی سفت شدن فک، قرمز شدن صورت و تنفس سطحی و غیر عمیق ه پس لازم ه در این حالت، وضعیت و حالات روحی خود رو تغییر دهید.

مطلب مشابه :  مهارت در خودآگاهی

گوشی ای هوشمند: با اینکه گوشی موبایل امتیازات خیلی داره ولی ضمنا می تونه یکی از عوامل ایجاد درد باشه. قرار گرفتن گوشی موبایل بین شونِه و گوش و انجام بعضی کارا به هنگام صحبت کردن باعث ایجاد فشار عرضی بر گردن شده و در دراز مدت باعث ایجاد درد می شه. اگه بیشتر از چند دقیقه با گوشی موبایل صحبت می کنین بهتر ه از هدست یا بلوتوث استفاده کنین.

کمبود خواب: تقریبا میشه گفت، میزان خواب قبل از ظهور اینترنت حدود 9 ساعت بود که هم حالا به حدود 6.5 ساعت کم شده. بدن ما موقع خواب هورمون ای رشدی می سازه که در بازسازی بافت ای بدن و کاهش درد موثر ه. تحقیقات جدید نشون دهنده آنند افرادی که دارای کم خوابی و یا خواب بی کیفیت هستن تا سه برابر دیگه افراد به دردهای طولانی دچار می شن.

تنهایی: استرس و استرس یکی از مشکلات تنهایی و دلتنگی ه. اما تحقیقات محققان نشون می ده که تنهایی و دلتنگی باعث ایجاد دردهای طولانی میشه. پس بهتر ه به جای تنها بودن در فعالیت ای گروهی شرکت کرده و با افراد مختلف در رابطه باشین.