24 قدم برای پیروزی

“گر صبر کنی ز غوره حلوا سازی” ضرب المثل معروفیه که می گه واسه رسیدن به بهترین چیزها به زمان نیاز داریم. گرفتن یک مهارت یا یک عادت مدت زمان زیادی طول میکشه. اگه می خواین به موفقیت شغلی برسین یا یک پست مدیریتی در محل کارتون به دست بیارین و یا این که مخترع یک شبکه اجتماعی بزرگ باشین، واسه رسیدن به اهدافتان به یک راه قدم به قدم از لحظه ای که بیدار می شید تا وقتی که می خوابید نیاز دارین.

یکی از کارایی که باید انجام بدین مجسم کردن روزیه که در پیش رو دارین. ضرب العجلایی که باید انجام بدین، جلسه کاری که باید به اون رسیدگی کنین و… نگاه مثبت به روز پیش رو در مدیریت کارا و رسیدن به اهداف خیلی مهمه. وقتی که تموم ۲۴ ساعت روزتان سازنده باشه می تونین به اهداف و موفقیتا برسین.

زود از خواب بیدار شید

شاید زود بیدار شدن واسه خیلی از شما سخت باشه اما با این کار وقت بیشتری واسه انجام دادن کارهای روزانه تون دارین. هر چه حواس پرتی صبحگاهی کمتر باشه این زمان سازنده ترین ساعت روزه.

اهدافتان رو ببینین

اهدافتان رو روبروی چشمانتان قرار دهید. اونا رو بنویسید و روی آینه بچسبونید. وقتی هر روز اهدافتان رو ببینین اونا رو از یاد نمیبرین و ۲۴ ساعت سازندگی در طول روز خواهید داشت.

فیلمای انگیزشی ببینین

پروژه های کاری قرار نیس همیشه ۱۰۰ درصد عالی پیش برن. وقتی چیزی اون طور که انتظارش رو داشتید پیش نرفت انگیزه خود رو از دست می دید. هر روز صبح قبل از این که اولین ایمیل رو باز کنین یک فیلم کوتاه انگیزشی ببینین تا با دید مثبت و خوش بینی بیشتری روزتان رو شروع کنین.

درگیریای احساسی رو آزاد کنین

اگه می خواین روی کار خوب تمرکز کنین نباید هیچ استرس یا درگیری احساسی ذهنتون رو به خودش مشغول کنه. اگه روز قبل در خونه درگیری داشته اید قبل از شروع کار اونو برطرف کنین. هوش عاطفی با کم شدن استرس بوجود میاد. توانایی حل درگیریا به طور مثبت و با اعتماد به نفس سطح استرس رو کاهش میده و این باعث می شه روز سازنده تری داشته باشین.

مطلب مشابه :  علل‌ رفتار پرخاشگرانه‌ دانش‌آموزان

صبحانه سالم بخورین

واسه اجرای بهتر و مفیدتر هر روز صبحانه کامل مغذی و سالم بخورین. با شارژ ذهن و بدن هر روز کارایی بهتری خواهید داشت.

اهداف روزانه تون رو بنویسید

هر روز اهداف دراز مدت خود رو بنویسید. وقتی به یکی از اهداف می رسین و اونو از لیست اهداف تون خط می زنید حس خوبی خواهید داش. با نوشتن اهداف روزانه منظم تر پیش می روید و بیشتر به اهداف تون می رسین.

24 قدم واسه 24 ساعت سازندگی در روز

آبرسانی کنین

در طول ساعات کاری بدن رو آبرسانی کنین تا ذهن و جسمتان کارکرد بهتری داشته باشن.

ایمیلای کمتری رو چک کنین

در عصر دیجیتالی که زندگی می کنیم کنار گذاشتن موبایل و لپ تاپ کمی سخته و خیلیا وسواس بررسی ایمیل می گیرن. وقتی دائم ایمیلا رو چک می کنین و جواب می دید میزان سازندگی خود در کارهای دیگه رو از دست می دید. سعی کنین ایمیلا رو کمتر چک کنین و به کارهای مهم تر رسیدگی کنین.

کاری که خوشحالتان می کنه انجام بدین

اگه به مطالعه روزنامه در اخر هفته ها علاقه دارین اونو به یک برنامه روزانه تغییر دهید. صبحا که زود از خواب بیدار می شید بیشتر به کارایی که علاقه دارین رسیدگی می کنین. زندگی کوتاه تر از اینه که از لحظات اون لذت نبریم. انجام دادن کاری که خوشحالتان می کنه باید قسمتی از برنامه ۲۴ ساعته شما باشه.

ورزش کنین

حتی اگه وقت رفتن به باشگاه ندارین هر روز صبح یا شبا قل از رفتن به رختخواب کمی دراز ونشست یا شنا برید تا انرژی بیشتری داشته باشین. با ورزش سلامت ذهن و جسمتان رو تقویت می کنین.

کمتر جلسه بذارین

کسائی که علاقه زیادی به تشکیل جلسات دارن سازندگی و خلاقیت کمتری دارن. هر چه زمان کمتری واسه جلسات در نظر گرفته شه دستور جلسات سریع تر و موثرتر پیش میره.

مطلب مشابه :  ده روش برای تغییر از تفکر منفی به تفکر مثبت

زمان رفت و اومد رو کم کنین

اگه بتونین زمان رفت و اومد رو کمتر کنین هم کارایی بیشتری در محیط کار خواهید داشت و هم سبک زندگی بهتری در بیرون از محل کار. با این زمان اضافی می تونین کارهای مفیدتری انجام بدین مثلا به باشگاه برید یا بخونین.

24 قدم واسه 24 ساعت سازندگی در روز

آرامش رو از خودتون بگیرین

علم ثابت کرده با انجام دادن کاری که شما رو می ترساند سازندگی بیشتری خواهید داشت. مثلا با یک ناشناس در آسانسور حرف بزنین یا از رئیس خود بخواهید با شما جلسه تشکیل دهد. انجام دادن کاری که آرامش رو از شما میگیره این امکان رو میده که آسون تر در رقابتا شرکت کنین و به اهدافی که غیرممکن می دونستید برسین.

کینها رو دور بریزین

فراموش کردن کینها شادی، سلامتی و آرامش رو به زندگی شما می آورد. کینها به گذشته مربوط می شن. سعی کنین به زمان حال تمرکز کنین و وقت خود رو با فکر کردن به چیزایی که دیگه نمی تونین تغییرشان بدین هدر ندین.

از انسانای موثر الهام بگیرین

مثلا به یک بلاگ ورزشی علاقه دارین و سالهاست اونو دنبال کنین. اطلاعات تماس بلاگر رو پیدا کنین و به اون بگید که چقدر مقالاتش واسه شما الهام بخشه. دریافت جواب از این شخص باعث تقویت انگیزه و اشتیاق در شما می شه.

24 قدم واسه 24 ساعت سازندگی در روز

یادداشت روزانه بنویسید

وقتی بر می گردین و به یادداشتای گذشته نگاهی میندازین متوجه پیشرفتایی که در این مدت کردین می شید و لحظات خوب و بد زندگی کاری و شخصی تون رو به خاطر می یارید. وقتی با نوشتن یادداشتای روزانه خودتون رو تخلیه می کنین سطح استرس در شما کم میشه.

دیدارهای روبرو

با پیشرفت شبکه های اجتماعی مردم کمتر روبرو همدیگه رو می بینند. ملاقات حضوری یک دوست یا همکار و صحبت کردن در مورد اتفاقات زندگی همیشه حس خوبی به شما میده. هر چه دیدارهای روبروی بیشتری داشته باشین اتفاقات مهم تری در زندگی رخ میده.

مطلب مشابه :  چراهای جالب

چند وظیفه رو با هم انجام ندین

فقط روی یک تسک تمرکز کنین و با تمرکز کامل اونو انجام بدین. با این کار استرس کمتری خواهید داشت و به نتایج بهتری هم خواهید رسید.

قهوه بخورین

بانوشیدن یک یا دو فنجون قهوه قبل از نهار انرژی بیشتری در طول روز خواهید داشت.

از قبل برنامه ریزی کنین

آخر هر روز لیستی از کارایی که باید انجام بدین تهیه کنین. با تکمیل و بررسی این لیست انگیزه بیشتری واسه رسیدن به اهدافتان پیدا می کنین و مهم تر از همه این که با برنامه ریزی قبلی استرس تون کمتر می شه.

24 قدم واسه 24 ساعت سازندگی در روز

بخونین

با مطالعه اطلاعات مربوط به کارتون به ایده های تازه می رسین. اگه هم واسه سرگرمی مطالعه می کنین این کار ذهنتون رو در طول روز تحریک می کنه و کمک می کنه به ایده های بیشتری برسه.

تقویم نظم شده

از لازم ترین کارا ایجاد یک تقویم نظم شده واسه جلسات و ضرب الاجل هاست. با اتفاقات زیادی که در طول روز می افتد ممکنه خیلی چیزها رو از یاد ببرین پس یک تقویم نظم شده به سازندگی شما در اتفاقات آینده کمک می کنه.

زود بخوابید

اگه تا نیمه شب تلویزیون تماشا می کردین دیگه این عادت رو کنار بذارین. یک آدم سالم به روزانه ۸ تا ۹ ساعت خواب نیاز داره. اگه می خواین بیشترین استفاده رو از ۲۴ ساعت ببرین باید به اندازه کافی استراحت کنین تا انرژی کافی واسه رسیدگی به کاراتون داشته باشین.

لبخند بزنین

لبخند زدن اثر مثبت روی سلامت جسم و شادمانی داره و به قلب کمک می کنه بعد از یک لحظه پر استرس خودش رو سریع تر ریکاوری کنه. مردم دوست دارن با کسی در رابطه باشن که لبخند می زند. اگه خوشحال باشین با نگاه مثبت به کارا رسیدگی می کنین و از همه چیز در زندگی لذت می برید. و این به خیلی از جنبه های زندگی شما کمک می کنه.