«در اسلام، بین اقشار ملتها هیچ فرقی نیست؛ حقوق همه ملتها مراعات شده است؛ حقوق مسیحی، حقوق یهود و زرتشتی مراعات شده است. تمام افراد عالم را بشر می داند و حق بشر برای آنها قائل است و تمام عالم را به نظر محبت نگاه میکند. می خواهد عالم مستضعفین نجات پیدا کنند؛ می خواهد تمام عالم روحانی بشوند، تمام عالم به عالم قدس نزدیک بشوند و اسلام برای نجات بشر آمده است.»(بیاناتی از حضرت آیتالله خامنهای، به تاریخ ۱۰/۱۱/۸۸ به نقل از: جلیلی، صورتبندی گفتمان اسلامی در روابط بینالملل، ۱۳۸۹، ص ۳۰۰). ↑
برای دانلود متن کامل پایان نامه به سایت zusa.ir مراجعه نمایید.
ر.ک: علیخانی، علی اکبر، اسلام و زندگی مسالمت آمیز،۱۳۹۲، ص ۲۹- ۳۲ ↑
ر.ک: مظفری، مفهوم بردباری مذهبی در آموزههای قرآنی، در: نوربخش، ۱۳۹۱، ص ۲۴۵-۲۵۲٫ ↑
براساس سوره کافرون و نیز با دقت در مضامین آیات ۱۱۸ و ۱۱۹ سوره هود و ۵۳ سوره انعام مشخص می گردد که اختلاف در پذیرش یک عقیده واحد از سوی انسانهای مختلف، مورد پذیرش قرآن کریم است(صالح، و محروس، روابط بینالملل: رویکردی دینی و تمدنی، ۱۳۹۰، ص ۱۵۴-۱۵۵). ↑
برداشتی از آیه مبارکه «آیه الکرسی» ↑
مفهوم آیه ۱۰۸ انعام مبنی بر احترام به مقدسات دیگران ↑