دسترسي به منابع مقالات : الگوی ارتباطات میان ‌فرهنگی در اسلام- قسمت ۳۸

  • و ان عاقبتم فعاقبوا بمثل ما عوقبتم به‌ی و لئن صبرتم لهو خیر للصابرین. ↑
  • همان، ص ۱۲۶ ↑
  • همان، ص ۳۰۶ ↑
  • السیره النبویه، ج۲، ص ۲۲۹ ↑
  • سیرت رسول الله، ص۴۵۴؛ و یعقوبی، ص۴۳۳ ↑
  • واقدی، ص ۶۲۵ ↑
  • همان، ص ۶۳۵ ↑
  • مسعودی، ص ۲۴۵ ↑
  • واقدی، ص ۶۵۶-۶۵۷ ↑
  • همان، ص ۶۶۰ ↑
  • سیرت رسول‌الله، ص ۱۰۴-۱۰۶ ↑
  • السیره النبویه، ص۱۶۲ ↑
  • واقدی، ص۵۷۸ ↑
  • همان، ص۶۹۱ ↑
  • یعقوبی، ص۴۴۲ ↑
  • السیره النبویه، ج۲، ص۳۶۳ ↑
  • همان ↑
  • جوادی آملی، ۱۳۸۰: ص۲۱۶ ↑
  • مسعودی ، التنبیه و الاشراف، ص۱۹۰ و یعقوبی، ص۳۷۲ ↑
  • مسعودی، التنبیه و الاشراف، ص۱۹۱ ↑
  • السیره النبویه، ص۲۴۶و ۲۴۷ ↑
  • مصباح یزدی، اخلاق در قرآن ج۳، ۱۳۸۰، ص ۴۱۵٫ ↑
  • وَ لَقَدْ کَرَّمْنَا بَنى ءَادَمَ وَ حَمَلْنَهُمْ فى الْبرِّ وَ الْبَحْرِ وَ رَزَقْنَهُم مِّنَ الطیِّبَتِ وَ فَضلْنَهُمْ عَلى کثِیرٍ مِّمَّنْ خَلَقْنَا تَفْضِیلاً؛ (اسرا/۷۰) ↑
  • «در اسلام، بین اقشار ملت‌ها هیچ فرقی نیست؛ حقوق همه ملت‌ها مراعات شده است؛ حقوق مسیحی، حقوق یهود و زرتشتی مراعات شده است. تمام افراد عالم را بشر می داند و حق بشر برای آنها قائل است و تمام عالم را به نظر محبت نگاه می‌کند. می خواهد عالم مستضعفین نجات پیدا کنند؛ می خواهد تمام عالم روحانی بشوند، تمام عالم به عالم قدس نزدیک بشوند و اسلام برای نجات بشر آمده است.»(بیاناتی از حضرت‌ آیت‌الله خامنه‌ای، به تاریخ ۱۰/۱۱/۸۸ به نقل از: جلیلی، صورت‌بندی گفتمان اسلامی در روابط بین‌الملل، ۱۳۸۹، ص ۳۰۰). ↑
  • برای دانلود متن کامل پایان نامه به سایت zusa.ir مراجعه نمایید.

  • ر. ک: طباطبائی، ج۱۳: ۲۱۴ ↑
  • مطلب دیگر :
    سايت مقالات فارسی - الگوی ارتباطات میان ‌فرهنگی در اسلام- قسمت ۳۴
  • فَأَمَّا الانسنُ إِذَا مَا ابْتَلَاتُ رَبه‌فَأَکْرَمَهُ وَ نَعَّمَهُ فَیَقُولُ رَبى أَکْرَمَنِ‏(فجر/۱۵) ↑
  • مَرَّ شَیْخٌ مَکْفُوفٌ کَبِیرٌ یَسْأَلُ فَقَالَ أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ ع مَا هَذَا قَالُوا یَا أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ نَصْرَانِیٌّ فَقَالَ أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ ع اسْتَعْمَلْتُمُوهُ حَتَّى إِذَا کَبِرَ وَ عَجَزَ مَنَعْتُمُوهُ أَنْفِقُوا عَلَیْهِ مِنْ بَیْتِ الْمَال (‏شیخ حر عاملی، وسائل‌الشیعه، ج۱۵، ص۶۶). ↑
  • وَیْلٌ لِّکُلِّ هُمَزَهٍ لُّمَزَهٍ(همزه/ ۱) ↑
  • مغازی واقدی، ص ۵۶۴ ↑
  • همان، ص۶۵۱، ۷۰۵ و ۳۵-۳۴ ↑
  • واقدی، ص۶۵۱ ↑
  • واقدی، ص ۳۴-۳۵ ↑
  • وَلاَ تَسُبُّواْ الَّذِینَ یَدْعُونَ مِن دُونِ اللّهِ فَیَسُبُّواْ اللّهَ عَدْوًا بِغَیْرِ عِلْمٍ کَذَلِکَ زَیَّنَّا لِکُلِّ أُمَّهٍ عَمَلَهُمْ (انعام: ۱۰۸) ↑
  • السیره النبویه، ص۳۸۹ ↑
  • واقدی، ص ۵۶۴ ↑
  • ر.ک: علیخانی، علی اکبر، اسلام و زندگی مسالمت آمیز،۱۳۹۲، ص ۲۹- ۳۲ ↑
  • ر.ک: مظفری، مفهوم بردباری مذهبی در آموزه‌های قرآنی، در: نوربخش، ۱۳۹۱، ص ۲۴۵-۲۵۲٫ ↑
  • براساس سوره کافرون و نیز با دقت در مضامین آیات ۱۱۸ و ۱۱۹ سوره هود و ۵۳ سوره انعام مشخص می گردد که اختلاف در پذیرش یک عقیده واحد از سوی انسان‌های مختلف، مورد پذیرش قرآن کریم است(صالح، و محروس، روابط بین‌الملل: رویکردی دینی و تمدنی، ۱۳۹۰، ص ۱۵۴-۱۵۵). ↑
  • برداشتی از آیه مبارکه «آیه الکرسی» ↑
  • مفهوم آیه ۱۰۸ انعام مبنی بر احترام به مقدسات دیگران ↑