اژدر هسته ای خوفناک روسیه با نام «پوسایدون» (Poseidon)- خدای دریاها- که واسه نابود کردن شهرهای ساحلی و ایجاد کردن سونامیای مرگبار طراحی شده وارد مرحله آزمایش عملی شده.
اما کارشناسان نظامی می گن که تحقیقات روی این اژدر که وقتی تنها یه بلوف و حقه از طرف مقامات نظامی روسیه در نظر گرفته می شد از سال ۲۰۰۸ شروع شده بود. این اژدر بسیار قوی که روسا قبلاً اونو «استاتوس- ۶» (Status-6) یا «کنیون» (KANYON) می نامیدن حالا نام «پوسایدون» رو به خود گرفته و وزارت دفاع روسیه هم این موضوع رو تایید کرده.

«پوسایدون» بزرگ ترین اژدریه که تا حالا ساخته شده که تقریباً ۲۰ متر طول و حدود ۲ متر عرض داره.
این اژدر هسته ای واسه طی مسافتای طولانی در اقیانوسا طراحی شده تا پس از انفجار کلاهک گرما هسته ای خود، می تونه شهرهای ساحلی یا پایگاه های دریایی دشمن رو کلا نابود سازه. اژدر پوسایدون به وسیله زیردریاییای خاصی حمل می شه و پیشنهاد شده که در محفظهای کپسول مانند در کف دریا مستقر شن تا در صورت ضرورت به سمت اهداف از پیش تعیین شده شلیک گردند.

براساس گزارشای اولیه، کلاهک اژدر پوسایدون بیشتر از ۱۰۰ مگا تن نیروی هسته ای گرمایی تولید می کنه که دو برابر قدرت «بمب تزار» هستش؛ بمبی که بزرگ ترین و قدرتمندترین بمب هسته ای جهان بوده و قادر بود شهرهای ساحلی رو نابود ساخته و می تونست سونامیایی رو ایحاد کنه که پر از اشعه های رادیواکتیو بوده و شهرهای خارج از ساحل رو هم درگیر خود می ساخت. حتی بدتر از این، کلاهک هسته ای این اژدر به اصطلاح «نمکی» شده بدین معنا که ایزوتوپای رادیو اکتیو موجود در اون می تونه مناطق تحت تاثیر قرار گرفته رو واسه چند سال غیرقابل سکونت کنه.

این مطلب را هم حتما بخوانید :   نقد فیلم مارموز ، یک کمدی سیاسی تمام عیار

هم اینکه به ادعای مقامات روسی، این اژدر هسته ای توانایی هدف قرار دادن ناوگانای دریایی دشمن رو داراس و کلاهک اونم به اندازه ای بزرگه که می تونه یه ناو هواپیمابر آمریکایی رو به طور کامل نابود کنه.
شروع ساخت این اژدر به سال ۲۰۰۸ برمیگرده که نیروی دریایی روسیه یه زیردریایی خاص به نام «ساروف» (Sarov) رو دریاف کرد که قراره این اژدر بزرگ جدید روی اون نصب شده و آزمایش شه.
براساس ادعای سایت Covert Shores ، اژدر پوسایدون الان سرعتی بیشتر از ۱۲۹ کیلومتر بر ساعت داره.
این سرعت بسیار بیشتر از سرعت زیردریاییای هسته ای آمریکایی و اژدرهای ضد کشتی اون هستش.

هم اینکه این اژدر می تونه در عمق یه کیلومتری آب هم بکنه که بسیار بیشتر از عمقیه که زیردریاییای آمریکا در شرایط کنونیه. انگار اژدر هسته ای «پوسایدون» یه اسلحه دفاعی و ثانویه س که نابودی کشوری که روسیه رو یهویی مورد حمله هسته ای بذاره به دنبال داره.
هم اینکه این اژدر توانایی فرار از دست سیستمای دفاع موشکی بالستیک آمریکا رو داره که واسه رهگیری و نابود ساختن موشکای زیر دریا طراحی شده.

«لرزاننده بهشت»: اژدر انتحاری ژاپنی که به کابوس کشتیای آمریکایی تبدیل شد

اژدر فوق سنگین «اسپیرفیش»؛ غول خراب کننده زیردریاییای بریتانیایی

۷ کشور قدرتمندی که دارای ناوگان زیردریایی با توانایی حمل موشک بالستیک هستن

موشک‌های بالستیک جدید روسیه؛ کابوس‌هایی ترسناک واسه مقامات آمریکا