لوازم آرایش از جمله چیزهایه که تقریبا تموم خانوما روزانه ازش استفاده می کنن. در بعضی از کشورای جهان هم که بدیش اینه کشور ما هم در اون میان قرار داره، اندازه به کار گیری این مواد تا اندازه ای افراطی و بیشتر از اندازه س. شاید بهتر باشه به جای دقیق شدن و فوکوس کردن بر کمیت لوازم آرایش که به دلیل دارا بودن مواد شیمیایی در شکلای جور واجور خصوصا نامرغوب اون، به کیفیت بالاتر فکر کرده و عوضش همون مقدار کمی رو که استفاده می کنیم، با کیفیت بالا جفت و جور کرده و بکوشیم نگهداری بهتری از اونا به عمل بیاریم. چون که چیزی که مسلمه، کیفیت بالای مواد آرایشی دلیل می شه که واسه خریداری اونا، مبلغ بیشتری رو متحمل شیم.

اگه بنا باشه آرایشگران و گریمورهای حرفه ای، از مواد آرایشی گرانی رو که واسه بالابردن کیفیت و طبیعی تر نشون دادن آرایش خریدن خوب مراقبت نکنن، اون وقت، باید هزینه های بیشتری رو بپردازند. پس چه خوبه که ما هم با ۱۰ مورد برشمرده شده در این نوشته همراه شده و از این به بعد لوازم آرایش با کیفیت رو از مراکز معتبر خریداری کرده و با راه هایی این چنینی مدت طولانی تری از اونا استفاه کنیم.

۱- از فرچهای روژه گونه تون خوب مراقبت کنین

فرچهایی که کیفیت خوبی دارن تا چند سال قابل استفاده هستن. اگه فرچه شما خراب شده و به اصطلاح از ریخت و قیافه افتاده، پس از خریداری فرچه جدید، به پیشنهادای کارشناسان گریم در این مورد عمل کنین. فیونا استیل که یه گریمور حرفه ایه در این باره میگه، یادتون باشه هیچوقت فرچهای خود رو آغشته به پودر فراوانیه به حال خود رها نکنین چون که این کار می تونه، لطافت اونو نابود کنه.
در فواصل وقتی هم اونو با شامپو یا بقیه شویندها بشورید. گریمور دیگری به نام جیک بایلی در مورد خشک کردن این فرچها، پس از شسته شدن میگه، اونو روی یه کاغذ یا هوله بذارین تا خشک شه.
اگه پس از شستن مستقیما اونو در جایی که همیشه نگهداری می کنین بذارین، آب به داخل اون نفوذ پیدا می کنه و باعث فاسد شدن اون می شه.

۲-دوباره آرایش نکنین بلکه آرایش قبلی تون رو تجدید کنین

لزومی نداره که آرایش روزانه رو پاک کرده و واسه عصر یا شب دوباره آرایش کنیم بلکه کافیه که اونو تجدید کنیم.
اِوا اسکریوو، که خود یه گریموره میگه، واسه تجدید آرایش، صورت رو با کمی تونر مرطوب کرده و با دستمال کاغذی روی اون ضربه بزنین. بعد به آرومی مواد جدید رو روی اون قرار داده و آروم پخش کنین.

۳- اسکرابای گرون بدن رو کنار بذارین و اونو در خونه جفت و جور کنین

واسه رفتن به اسپا بودجه کافی ندارین؟ به جای اینکه به اسپا رفته و مقدار خیلی از پول خود رو در اونجا خرج کنین، یه اسکراب مناسب با پوست تون جفت و جور کنین.  به روغن زیتون، کمی نمک و شکر اضافه کنین و چند قطره آب اسطو خودوس یا گریپ فروت رو به این محلول اضافه کنین و اون رو قبل از دوش گرفتن به آرومی روی بازوها و پاها ماساژ بدین. بعد می تونین در طول دوش گرفتن با آب گرم، تموم این مواد رو از روی بدن پاک کنین. 

۴- قبل اینکه رُژ بزنین، لبا رو آماده این کار کنین

قبل اینکه روی لب هاتون رژ لب بزنین به گفته فاون چِنگِ گریمور اول لب رو پاک کنین و احتیاج نیس که واسه این کار، از اسکرابای مخصوص لب استفاده کنین بلکه می تونین ترکیبی از شکر قهوه ای، روغن زیتون و عصاره وانیل رو مخلوط کرده و آروم روی لب هاتون بمالید . بعد اونو با دستمال کاغذی پاک کنین. حالا زمان اون رسیده که مثل همیشه رژ لب تون رو بزنین.

این مطلب را هم حتما بخوانید :   آداب تاکسی گرفتن در کشورهای مختلف جهان چگونه است؟

۵- کرم پودرها رو در فصلای جور واجور با هم ترکیب کنین

لازم نیس که تعداد زیادی کرم پودر با رنگای متفاوت داشته باشین. برِت فریدمن که خود گریموری حرفه ایه در این باره به «ریئل سیمپل» میگه: “وقتی که فصل تابستون فرا می رسه و کرم پودر شما که از زمستون باقی مونده واسه این فصل کمی روشنه، می تونین اونو با کمی کرم پودر برنزه مخلوط کرده و روی صورت تون بمالید. این روش منطقی تری به نظر می رسه تا اینکه کرم پودر جدیدی جفت و جور کنین یا چندین رنگ از اونو داشته باشین.

۶- بیشتر از اندازه پودر نزنین

لیزا اُ کانر، گریمور دیگه ایه که میگه: “قبل اینکه از منزل خارج شید، پودر نزنین خصوصا اگه تو یه روز گرم تابستونی این کار رو می کنین. کمی قبل از بیرون رفتن کمی پودر زده و این کار رو حتما روی پوست مرطوب انجام بدین.”

۷- با این روش، رُژ لب تون رو به مدت طولانی تری استفاده کنین

واسه اینکه اندازه به کار گیری رُژ لب تون رو کم کنین، با به کار گیری دستمال مخصوص صورت کمی از پودر رو روی لبا هم بمالید تا رژلب رو بهتر روی لب نگه داره.
این کار باعث می شه که رژ به دندونای تون هم برخورد کمتری داشته باشه.

۸- خط چشم رو گربه ای بکشین

جولیان کیز، که یه گریمور حرفه ایه، از راه حل خط چشم کشیدن خود میگه، از خط چشم محبوب خود استفاده کرده و خطی رو می کشیدید به سمت بالا باشه. با این کار یه امضای خاص هم واسه چشم خود میسازید.

۹- رنگای اضافه روی فرچه ریمل رو از بین ببرین

رنگای ریملایی که در سالنای حرفه ای استفاده می شن، باعث طبیعی تر نشون دادن چشما می شن.
اما شمام به گفته کیمارا آهنرت، صاحب یکی از این سالنا که خود گریمور همه، می تونین این کار رو انجام بدین. فرچه ریمل رو از داخل تیوپ اون خارج کنین. اونو با یه دستمال تمیز کنین و تموم رنگای اضافه ای رو که ممکنه به اون چسبیده باشه رو خارج کنین. حالا ریمل تمیز شده شمام می تونه همون کار سالنای حرفه ای رو واسه تون بکنه.

۱۰- و در آخر، آرایش خود رو با وازلین پاک کنین

لارا گِلِر در مصاحبه ای با زن روز میگه، خودش واسه پاک کردن آرایش چشم از وازلین استفاده می کنه و این کار رو از مادرش یاد گرفته که همیشه روی دستاش وازلین می زد. دستمالی رو داخل شامل وازلین کرده و صورت تون رو با ضربه های آروم و به سمت پایین پاک کنین. با این کار همه آرایش از روی سطح پوست پاک می شه.