به نظر من کسایی قشنگتر هستن که پوست صورتشون نورانی و سالمه. اصلاً مهم نیس که چشم‌های رنگی یا بینی سربالا داشته باشن. همین که پوست لطیف و بدون خط و خطوط اضافی دارن یعنی همه چیز واسه زیبایی طبیعی رو دارن. اینا همون‌هایی هستن که وقتی به صورتشون نگاه می‌کنی انگار پوستشون می‌خندد. ما هم می تونیم بسته به نوع پوستمون و سبک زندگی‌مون پوست قشنگتر داشته باشیم،‌ اینم چند راه حل:

 

 

با پوستتون خوب برخورد کنین

هنگام شستن صورت طوری به اون دست بکشین که انگار جنس اون ابریشمه. با حرکات ملایم و چرخشی مادۀ پاک‌کننده رو به نرمی از سمت گردن رو به بالا بمالید. هیچوقت پوست رو به تندی یا با فشار نمالید و نکشید. اعمال فشار زیاد شاید موقتاً پوست رو گلگون کنه، اما در درازمدت به مویرگ‌ها آسیب می‌رساند و پوست رو کش می‌آورد.

 

 

محصولی انتخاب کنین که با بافت پوستتون موافق باشه

اگه پوستتون خشکه، حالت کشیدگی داره و وقتی یه قطعه نوارچسب روی اون می‌زنید پوسته می‌دهد، از پاک‌کننده‌های کرمی و مرطوب‌کننده استفاده کنین. اگه پوستتون چرب یا مستعد جوش زدنه، اونو هر روز با پاک‌کنندۀ مناسب بشورید و دو بار در هفته با یه اسکراب ملایم سلول‌های مرده رو از روی پوست پاک کنین. اگه پوستتون حساسه و قرمزی داره، واسه پاک کردن صورت از یه روغن طبیعی با خاصیت پاک‌کنندگی یا پاک‌کنندۀ بدون کف و بدون رنگ و رایحه استفاده کنین.

از مقصر چین و چروک‌ها دوری کنین

به کار گیری یه ضدآفتاب خوب واسه مراقبت از پوست در برابر آفتاب و هم اینکه مقابله با کم شدن رطوبت پوست اهمیت زیادی داره.
خورشید تموم سال رو می‌تابد، حتی وقتی دمای هوا زیر صفره، در نتیجه همیشه باید یه ضدآفتاب مناسب همراهمون باشه. در ماه‌های زمستون به دنبال یه نرم‌کننده باشین تا از خشک شدن پوستتون در برابر سرما جلوگیری کنه.

رطوبت‌رسانی کنین

راه‌های زیادی واسه رسوندن رطوبت اضافی به پوست هست که با کمک اونا احتیاجی هم به به کار گیری اجناس موجود در بازار نیس.
چند دقیقه رفتن به سونا و خوردن اون هشت لیوان آب لازم در روز از راه نوشیدن آب یا خوردن میوه و سبزیجات، فقط دو مثال از قدم‌های کوچکیه که اثر بسیار زیادی دارن.

 

 

شیرینی‌ها رو کنار بذارین

زنان معمولاً شیرینی‌ها رو دوست دارن، اما این مواد اثر خود رو روی پوست می‌گذارن و گفته می‌شه که با تولید رادیکال‌های آزاد، ایجاد التهاب و آسیب رسوندن به سلول‌ها، پیری پوست رو تسریع می‌‌کنن. یه رژیم غذایی کم‌شکر داشته باشین. این رژیم می‌تونه سطح انسولین رو پایین نگه داره و در نتیجه به سلول‌ها اجازه بده تعادل سالمی رو حفظ کنن.

رطوبت ازدست‌رفتۀ پوست رو از داخل بدن به پوست برسونین

استروژن پوست رو نرم و انعطاف‌پذیر نگه می‌داره، اما اندازه اون با افزایش سن کاهش می‌یابد و در نتیجه رطوبت‌رسانی اضافی به پوست واسه حفظ جوونی خیلی با اهمیته. کاهش استروژن طبیعی رو با استروژن‌های گیاهی موجود در سبزی‌های سبزرنگ مثل کلم بروکلی، که هم اینکه شامل ویتامین‌های A و C هستش و باعث درخشش پوست می‌شه، جبران کنین. حتی اگه پوستتون چربه این مراقبت رو جا نندازین، چون پوستی که رطوبت کمی داره تنها چربی بیشتری تولید می‌کنه و مشکل پوست رو بدتر می‌کنه.

چربی‌های سالم رو در رژیم غذایی خود بذارین

اگه پوست صاف و پر می‌خواهید، همۀ چربی‌ها رو از رژیم غذایی خود حذف نکنین. تحقیق‌ها نشون می‌دهد رژیم‌هایی که شامل مقدار کافی از اسیدهای چرب لازمن گردش سلولی سالم رو تقویت می‌کنن، التهاب رو آرامش میدن و منتهی به داشتن پوست‌ نرم‌تر و رنگ و روی جوون‌تر می‌شن. اسیدهای امگا ۳ در ماهی سالمون، ماهی تن، آجیل و تخمه‌ها فت و فراوون یافت می‌شه، پس واسه داشتن پوست جوون و سرحال این مواد رو در رژیم غذایی خود بذارین.

این مطلب را هم حتما بخوانید :   افشا گری وزیر صنعت : ۶۴۸۱ ثبت سفارش غیرقانونی خودرو با ارز ۴۲۰۰ تومانی