در دو قسمت قبلی به قدر کافی در مورد تب فیلمای دنباله دار هالیوود این روزا صحبت کردیم که فرانچایزهای گرون زیادی ساخته شده و هر سال دنباله ای جدید از اونا به روی پرده میره. هر چند شاید فیلمای ابرقهرمانی و مارولی دیگه طوری زیاد شدن که خلاقیت و هنر بازیگری رو زیر سوال بردن اما به هر ترتیب مهم ترین نگاه در هالیوود بُعد تجاری سینما بوده و به عبارت خیلی ساده هر چیزی که بیشتر بفروشه بیشتر تولید می شه.

از این رو هر چند میشه از کسل کننده بودن، تکراری شدن و پولی شدن کامل هالیوود در سالای گذشته اعلام نگرانی و البته نارضایتی کرد اما گیشه نشون داده که سینماروهای بسیاری به فیلمای دنباله دار و کامیک علاقه دارن. به خاطر همین استودیوهای فیلم سازی از حالا واسه ساخت دنباله های جدید و فیلمای اورجینالی که بیشترً ابرقهرمانی هستن برنامه ریزی چند ساله کردن. در ادامه شما رو با تعدادی دیگه مثل این فیلمایی که در سال ۲۰۱۹ اکران می شن آشنا می کنیم.

۲۱- زندگی مخفی حیوانات خونگی ۲ (۳ جولای)

انیمیشن «زندگی مخفی حیوانات خونگی» (The Secret Life of Pets) با داستانی دوست داشتنی در سال ۲۰۱۶ وارد سینماها شد و هر چند قرار بود قسمت دوم اون در سال ۲۰۱۸ اکران شه اما بعدا این تاریخ یه سال دیگه به تعویق افتاد. در قسمت دوم کارگردان و نویسنده فیلمنامه قسمت اول حضور داشته و داستان ماجراجوییای دیوونه ترین حیوانات خونگی نیویورک سیتی ادامه داره.
اینجوری باید منتظر فیلم موفق جدیدی به کارگردانی کریس رناد و تیم اون باشیم.

۲۲- فیلم بدون عنوان ترمیناتور (۲۶ جولای)

ترمیناتور در سال ۲۰۱۹ به سینماها برمی گرده. قراره که تیم میلر که فیلم «ددپول» (Deadpool) رو در کارنامه داره کارگردانی جدیدترین قسمت فیلم «ترمیناتور» (Terminator) رو رو دوش داشته باشه و جیمز کامرون هم در نقش جفت و جور کننده در این پروژه هستش.
هر چند آخرین قسمت از این فرانچایز خیلی مورد استقبال قرار نگرفت اما به نظر می رسه ساخت قسمت جدید در راه درستی قرار داره.
به گفته کامرون همه داستانا و اتفاقاتی که از قسمت دوم ترمیناتور اتفاق افتاده در این فیلم ندیده گرفته می شن.
هم اینکه آرنولد شوارتزنگر و لیندا همیلتون هم به این فرانچایز برگشته و قرار نسیت تغییری در چهره اونا به دلیل بالا رفتن سن اتفاق بیفته. علاوه بر این قراره این فیلم به صورت سه گانه ساخته شده و با ورود بازیگر زنی جوون جا واسه ادامه داستان باز شه.

۲۳- اسپین آف بی نام سریع و خشن (۲۶ جولای)

هیچ قسمت جدیدی از فیلم «سریع و خشن» در سال ۲۰۱۹ ساخته نمیشه بلکه صحبتا در مورد ساخت یه اسپین آفه. در این فیلم تنها دواین جانسون، جیسون استاتهام و کریس مورگان هستن. هر چند هنوز کارگردانی واسه این اسپین آف تعیین نشده اما بودن دو بازیگر نام آشنا و جذاب دلیل خوبی واسه دنبال کردن این فیلم میشه.

۲۴- اون: فصل دوم (۶ سپتامبر)

پنی وایز در سال ۲۰۱۹ دوباره وحشت رو به سینماها باز خواهد گردونه. قسمت دوم فیلم «اون: فصل دوم» (It: Chapter Two) دو سال بعد از قسمت اول به سینماها میاد. قسمت دوم به ادامه ماجرا و وقتی که شخصیتای خردسال قسمت اول به بزرگسالی رسیدن می پردازه. به احتمال فراوون اندی موشیتی واسه کارگردانی این دنباله برمی گرده و گری دوبرمن هم دوباره نویسندگی فیلم نامه رو رو دوش داره.
با در نظر گرفتن موفقیت باورنکردنی تجاری قسمت اول و استقبال منتقدان از اون انگار باید منتظر حضور بازیگران سرشناسی در فصل دوم این فیلم باشیم. هر چند هنوز بازیگران بزرگسال این سریال مشخص نشده ان اما موشیتی گفته که بازیگران خردسال قسمت اول در فیلم دوم هم حضور داشته و یه جور دیالوگ بین زمانای جور واجور برقرار می شه.

۲۵- جیمز باند (۸ نوامبر)

خبرها نشون دهنده اون هستش که دنیل کریگ دوباره در سال ۲۰۱۹ در نقش جیمز باند و در ۲۵اُمین قسمت از این فرانچایز برمی گرده. هر چند حضور این بازیگر در قسمت جدید واسه مدتا در هاله ای از ابهام قرار داشت اما ایشون تازگیاً اعلام کرده که فقط واسه یه فیلم دیگه در این مجموعه برمی گرده. کارگردانی این فیلم رو هم یکی از سه نفر زیر رو دوش خواهند دشت: دنیس ویلنوو، دیوید مکنزی و یان دمانژ. جزییات بیشتری در مورد این قسمت از جیمز باند هنوز به رسانه ها درز نکرده اما با در نظر گرفتن این که چند سالی از منتشر کردن آخرین قسمت اون میگذره باید توقع داشت که این فیلم با استقبال زیادی مواجه بشه.

این مطلب را هم حتما بخوانید :   پروتئین های کامل گیاهی که می توانند جایگزین گوشت شوند را بشناسیم

۲۶- منجمد ۲ (۲۷ نوامبر)

واسه تماشای قسمت دوم انیمیشن پرطرفدار «منجمد» (Frozen) در سال ۲۰۱۹ آماده باشین هر چند هنوز چیز زیادی در مورد قسمت دوم این انیمیشن که قسمت اولش در سال ۲۰۱۳ با استقبال زیادی روبرو شد نمی دونیم. با این وجود تنها چیزی که در مورد قسمت دوم انیمیشن «منجمد» میشه گفت اینه که آیدینا منزل و کریستین بل دوباره واسه صداپیشگی شخصیتای اصلی برمی گردن.

۲۷- زن عجیب ۲ (۱۳ دسامبر)

فیلم «زن عجیب» (Wonder Woman) تا حالا پرفروش ترین فیلم از فرانچایز لیگ عدالت در سینماهای آمریکا بوده و جای تعجب نداره که استودیو برادران وارنر به همین زودی دستور ساخت قسمتی دیگه از این فیلم رو صادر کرده. پتی جنکینز دوباره واسه کارگردانی این فیلم برگشته و همراه با جیوف جونز و دَیو کالاهام نوشتن فیلم نامه رو رو دوش دارن. هر چند اطلاعات بیشتری در مورد داستان این قسمت درز نکرده اما جنکینز گفته که دوست داره شخصیت دایانا رو به آمریکا بیاره. قراره کریس پین هم دوباره در این فیلم حضور داشته باشه پس باید منتظر فیلمی مهیج تر، عاشقونه تر و بامزه تر باشیم.

۲۸- جنگ ستارگان:اپیزود نهم (۲۰ دسامبر)

از همون روزای اول شروع مقدمات پیش تولید فیلم «جنگ ستارگان: اپیزود نهم» (Star Wars: Episode IX) و با کنار گذاشته شدن کالین ترِوورو تنها چند ماه پس از ورود اون به این پروژه، مشخص شد که این قسمت از همون اول جنجال آفرین میشه. البته چهره مشهوری به نام جی حی آبرامز جانشین اون شده که قبلاً نشون داده در ساخت این فرانچایز سینمایی مهارت بالایی داره.
ایشون علاوه بر کارگردانی، نویسندگی فیلم نامه قسمت پایانی این فاز سه گانه از «جنگ ستارگان» رو رو دوش داره.
با تماشای «آخرین جدای» چیزای بیشتری در مورد این که در اپیزود ششم چه اتفاقاتی رخ میده میفهمیم که باید مبنایی باشه واسه ساخت قسمتای جدید و اسپین آفایی که در ادامه خواهند امد.

۲۹- استادان جهان (۱۸ دسامبر)

درزمان سالای گذشته خبرهای خوب و بد زیادی در مورد ساخت فیلمی با عنوان «استادان جهان» (Masters of the Universe) وجود داشت که در آخر با مشخص شدن تاریخی واسه اکران به نظر می رسه این فیلم وارد مراجل تولید شده باشه. تنها چیزی که تا حالا قطعی شده اینه که دیوید اس گویر نوشتن فیلم نامه رو رو دوش داره.
هم اینکه با در نظر گرفتن این که بازیگران سرشناسی واسه بازی در نقش ابرقهرمانا حضور پیدا می کنن باید توقع داشت که بازیگران شناخته شده ای واسه بازی در این فیلم کامیک حضور پیدا کنن.

۳۰- شرک ۵ (تاریخ دقیق اکران مشخص نشده)

قراره که پنجمین قسمت از انیمیشن پرطرفدار «شرک» (Shrek) تقریباً ۹ سال پس از اکران آخرین قسمت دوباره به سینماها برگردونده شه و شرکت دریم وورکس به تماشاگران این نوید رو داده که قسمت پنجم ارزش این همه صبر رو داره.
انگار این فیلم هم دنباله های زیادی داشته باشه و مایکل مک کالرز هم به عنوان فیلم نامه نویس تایید کرده که به دلیل تعدد شخصیتا و استقبال زیادی که از این شخصیتای دوست داشتنی شده می توا به ساخت این فرانچایز ادامه داد